DOC, Branding i Disseny Digital a Mataró.
Vuit anys enrere em plantejava fer la meva web. En aquella època, però, acabava d’estudiar art tèxtil i disseny de moda i intentava viure de les meves creacions artístiques i artesanes. El meu company em volia regalar una web per tal que comencés a vendre tot allò que feia. Jo que sóc bastant impulsiva, no ho acabava de veure clar. Estava concentrada en el meu aprenentatge pictòric damunt del teixit. M’agradava experimentar, a la recerca d’un estil propi i de la inspiració per cercar un nom de marca que m’identifiqués.
I així va néixer “Ge t’aime“. Era la barreja de Gemma i Je t’aime. Els valors que volia transmetre eren que cada peça era única i feta amb tot el meu amor. Dissenys irrepetibles, fets amb molta cura i a mà (literalment).
Aquella web no va veure la llum, finalment, i no ha estat fins al cap d’uns quants anys que he sentit la força creadora de fer realitat un somni que venia de lluny.
Ara si que tenia clar el que volia materialitzar: el cúmul de molts dels meus aprenentatges i de les experiències que més m’han aportat a la vida pel meu creixement personal i la meva salut.
Diuen que quan estem preparats apareix el mestre. En el meu cas, quan ha sigut el moment, han aparegut les mans adequades per modelar aquest ésser que va prenent personalitat: Terranúvol.
I així vaig acudir a l’estudi de disseny gràfic DOC gràcies a conèixer un dels seus fundadors, en Raül Cano. El coneixia més com amic del meu company que com a professional però intuïa que l’estil i professionalitat del seu estudi eren molt ferms.
Anava veient alguns dels seus projectes, cada cop més vinculats al món cultural de Mataró. Clients potents els encarregaven la seva imatge. I a mi, m’anaven enamorant amb la seva modernitat i simplicitat.
Això era justament el que buscava de feia anys. Un equip de professionals que captessin la meva essència i la sabessin traslladar a colors, tipografies, suggerint i insinuant més que explicitant.
I, sense buscar enlloc més, vaig tenir clar que qui em faria la meva imatge corporativa seria DOC.
Si tu també has passat pel procés en que un dissenyador t’ha fet el teu logo o la teva web, segurament m’entendràs quan et dic que, per mi, va ser un moment de confiar molt i deixar anar tota resistència. Em feia por que no l’encertessin; que no m’hi sentís còmode. Però quan aquests pensaments apareixien, els feia fora, amb una forta sensació de calma i serenor. Segur que tot sortiria bé.
Confiar: quin gran aprenentatge!
Tal vegada, els dissenyadors, no sabien ben bé quina era la força interna meva que em movia a treure tot allò que em coïa per dins i que es plasmaria en forma d’articles, a Terranúvol. Però el cert és que amb el que els vaig explicar, amb tota mena de detalls, els va donar prou informació per transmutar-ho al paper i, posteriorment, a la tridimensionalitat.
És per això que els vaig demanar si em podien fer cinc cèntims de com és el seu procés creatiu.
Benvinguts i benvingudes al món creatiu de DOC: DISSENY, ORGANITZACIÓ i CARÀCTER.
Entrevista a en Raül Cano, CEO & Account Manager
TN-Com és el procés creatiu pel qual passeu, abans no veu la llum un projecte?
RC-Hi ha una fase de documentació sobre l’activitat o temàtica del projecte; prèviament hi ha hagut una reunió de briefing (encàrrec) en què al client li fem 3 preguntes:
1-TENS ALGUNA COSA PER EXPLICAR?
2-A QUI LA VOLS EXPLICAR?
3-COM LA VOLS EXPLICAR?
En base a les seves respostes elaborem un briefing detallat amb els objectius a assolir i les accions a dur a terme per tal d’assolir-los. També definim si hi ha alguns requisits de disseny a tenir en compte, sota demanda del client (el millor, però, és que no n’hi hagi). A partir d’aquí, extraiem el concepte creatiu. En el cas de Terranúvol havíem de representar l’espai que existeix en tots nosaltres, l’espai que hi ha entre la terra i el núvol, tant aquelles coses més pràctiques i reals, com els somnis i les coses volàtils que van i venen. Per això, la identitat de Terranúvol va més enllà del logo. Vam crear una atmosfera especial que representés aquests estats que es troben entre la terra i el núvol. A més a més, la forma i composició del logo representen aquest concepte d’una manera molt oberta perquè no volíem tancar-nos a una cosa tant evident com que la terra estigui abaix i el núvol a dalt. Per crear l’atmosfera Terranúvol hem fet servir anilines i paper secant, d’on han sortit aquestes formes abstractes les quals, barrejades amb fotografies, donen com a resultat aquests paisatges que estan en els nostres pensaments. En algun cas hem utilitzat fotografies del client per aconseguir-ho i així li hem donat un toc personal.
El brainstorming (pluja d’idees) el fem entre varies persones de l’equip, en aquest cas tres: tant dissenyadors gràfics com programador. Un cop decidit el camí, un dissenyador desenvolupa la proposta per presentar-la al client. En el cas de la pàgina web es treballa colze a colze amb el desenvolupador web per preparar la proposta de la pàgina.
TN-Quina és la filosofia de DOC?
RC- A DOC estem especialitzats en estratègia i branding, oferint solucions integrals de comunicació a partir de la combinació d’estratègia, creativitat, disseny i tecnologia. Molts projectes de branding comencen quan la marca és tan sols una idea abstracta i volàtil que podem dotar-la de valor i sentit per descobrir l’essència pròpia i única de la marca.
Podem fer realitat els productes digitals que els nostres clients necessiten. Oferim solucions innovadores de disseny, comunicació i marketing digital que transmeten la naturalesa més pura i autèntica d’una marca amb l’objectiu que els usuaris la percebin com una imatge vàlida en termes de qualitat, fiabilitat i unicitat.
Identifiquem els valors que conceptualitzen i doten de valor les companyies i les fan úniques. Una marca ha de tenir personalitat pròpia per diferenciar-se de la resta en els aspectes intangibles com són els valors, aptituds i connexió amb els seus clients a través de llaços emotius que ens impulsin al cim del seu top of mind.
TN-Em faries cinc cèntims de la historia de DOC?
RC-Fa quasi 3 anys un professional especialista en disseny digital i un expert en arts gràfiques es van unir per formar un equip de cinc persones procedents de diferents disciplines relacionades amb el branding. L’objectiu compartit era oferir disseny amb sentit i crear projectes amb sensibilitat i precisió que perdurin en el temps.
Tenim l’estudi al centre històric de Mataró i tenim clients com marques d’accessoris per a motoristes, departaments de cultura, gestió econòmica i educació d’ajuntaments, mitjans de comunicació, empreses del sector alimentari i maquinaria, fabricants de transports elèctrics, arquitectes i altres clients diversos.
TN-Quins tipus de projectes feu?
RC- Fem Branding: Naming, imatge corporativa i packaging.
Disseny Digital: Disseny UI i UX, usabilitat, disseny web, desenvolupament web, e-commerce, aplicacions web, gaming.
Disseny de Continguts: posicionament en cercadors.
Disseny Audiovisual: guionatge i producció de video i fotografia.
Si us heu quedat amb ganes de conèixer més l’equip de professionals de DOC, us enllaço la seva web!
I si us decidiu a viure una experiència amb DOC, us dono paraula que en quedareu totalment satisfets 🙂
“Creem experiències amb sentit per a marques que inspiren”.
Deixa un comentari